Haven blomstrer

Selvom haven er komplet tilgroet, er der fine hjørner. Zinnia/frøkenhat “Raspberry Sorbet” fra Renee’s Garden. Vild farve.

 Morgenfruer og nogle meget fine, orange valmuer: California Poppies.

 Jeg såede også nogle fra en pose med flere farver, men de orange er finest. De lyser.

 Og i den farverige afdeling har vi haft en rigtig god bærhøst i år. Bær er virkelig et hit i haven. Minimum arbejde med ret stort udbytte. Særligt ribs. Vi høstede to kilo fra én busk.

 Af solbærbusken og stikkelsbærbusken høstede vi et kilo fra hver. Og bær er så dyre at købe i butikkerne. Jeg kan godt se, at frugt er mere rentabelt at dyrke end grøntsager. Der er mindre arbejde i det og større udbytte, som der også står i min nye favorithavebog:

 Den kan anbefales.

2 thoughts on “Haven blomstrer

  1. Ha, den bog tror jeg, jeg må tjekke ud! Og egentlig er det et meget fint eksperiment bare at lade tingene gro som de bedst kan. Så kan de få fodfæste, uden at den utålmodige gartner stresser dem. Selv om I nok får et par hårde dage med greb og hakke, når babyen efterlader tid til haven igen.

Leave a Reply

